عود چیست ؟ انواع و طبع هر کدام

عود چیست

عود چیست ؟ انواع و طبع هر کدام

عود ماده ای چوبی است که بعد از آتش زدن آن رایحه خوش بو تولید می کند که امروزه در بازار انواع عود و جاعودی با هر نوع سلیقه برای رایحه درمانی موجود است. خواص عود بسیار زیاد است و علاوه بر خوشبو شدن محیط خواص رایحه درمانی و آرامش بخش نیز دارد. مستر مدیت عرضه کننده انواع عود ، و جا عودی دست ساز و طبیعی است که با مراجعه به وبسایت این فروشگاه میتوانید از محصولات آن و قیمت آگاهی داشته باشید.

انواع عود کدام اند ؟

عود ها در شکل و بندی بندی متنوعی در بازار موجود هستند. در گذشته به طور سنتی از صمغ و کندر و چوب های خوشبو مانند چوب صندل ، ماسالا ، چوب خیزان ، دانه ها و ریشه گل عود رایحه های خو.شبو تولید می کردند. امروزه عود هم به شکل طبیعی و هم به شکل مایع و روغنی از چوب خام ، علف خرد و پودر شده تهیه میشود.

 دلیل خوشبو بودن دود عود ساختار تشکیل دهنده و مواد موجود در آن مانند آلئهئید ها ، کتون ، و استر ها هستند که با علم شیمی باعث تولید دود خوشبخو میشوند.  امروزه برخی از شرکت های تولید هود با گران شدن مواد اولیه از اسانس و مواد صنعتی استفاده می کنند که باعث تولید سرب میشود و برای سلامتی خطرناک است به همین دلیل برای خرید عود حتما باید به تقلبی بودن ان دقت کنید عود های طبیعی اسانس ملایم تری دارند.

علاوه بر موارد بالا گیاهان دارویی که عطر خوشبویی دارند مانند گا نرگس ف لیمو ، و مرزنجوش به صورت عود تولید میشوند. همچنین گیاهانی مانند مشک و عنبر نیز علاوه بر رایحه درمانی خاصیت انتی باکتری و تمیز کننده هوا نیز هستند.

ادامه مطلب  فواید سوزاندن عود در دفع استرس و اضطراب

امروزه انوع عود با رایحه های مختلف در بازار و فروشگاه مستر مدیت موجود است که بخشی از آن مانند : صندل سرخ ، عود صلیب ، عود مشک ، کند ، لیمو ، سیب سبز ، رز ، بابونه ، اسطوخودوس ، نعناع ، زنبق ، یاس ، مشهور ترین عود ها در بازار هستند.

خاصیت و طبع انواع عود :

عود ها طبع مختلفی دارند و این طبع باتوجه به درخت و گیاهی که از آن عود می گیرند بستگی دارد. چوب صندل طبع سرد و خشک دارد و عود مشک طبع گرم و خشک. باتوجه به تنوع در طبع عود خاصیت درمانی و دود کردن عود نیز متنفاوت است. در رایحه درمانی عود ها خاصیت متنفاوتی دارند به طور مثال : عود گل نرگس برای تقویت ریه ، عود اسطوخودوس برای درمان اختلالات خواب ، عود عنبر نسا برای بیماری ویروسی ، و برخی دیگر مانند یاسمن ، رز و لیمو باعت افزایش تمرکز و هوشیاری و یادگیری میشود. و عود صندل که امروزه طرفداران زیادی دارد برای آرام کردن ذهن مفید است

عود بلک مامبا | عود خوشبو هندی

انواع عود :

 

انواع شکل عود :

میله ای

پودری

مارپیچی

که در انواع رایحه های مختلف در بازار و فروشگاه مستر مدیت موجود است.

نکات مهم در خرید و انتخاب عود :

1 قبل از خرید عود به انتخاب رایحه آن توجه کنید و رایحه ای که دوست دارید انتخاب کنید زیرا اگر بوی آن را دوست نداشته باشید باعث سردرد و مشکلات تنفسی میشود.

2 به تاریخ انقضای عود قبل از خرید توجه کنید و سعی کنید قبل از پایان تاریخ انقضای عود آن را مصرف کنید زیرا به مرور زمان عطر آن از بین میرود.

ادامه مطلب  عود شرکتی چیست و انواع آن

3 قبل از خرید عود باید بدانید که برای چه کاری استفاده میکنید اگر برای رایحه درمانی میخواهید استفاده کنید بهتر است از عود های عطر یاس ، کاج ، بابونه ، و علف لیمو و وانیل استفاده کنید.

4 عود برای فضای معنوی از عطر های صندل ، کندر ، مشک ، نعنا ، و گل مریم کاربرد دارد.

5 اگر برای خوشبو و تازه کردن هوا میخواهید از عود با عطر وانیل ، گل رز ،سنبل ، و نارگیل و دارچین و گیاهان معطر استفاده کنید.

مضرات استفاده از عود :

1 استفاده طولانی مدت و هر روز از عود میتواند باعث ابتلا به سرطان و سنگ فرشی شدن ریه شود.

2 سرب موجود در عود غیر طبیعی برای اطفال خطرناک است.

3 عود در کاهش وزن و کاهش کلسترول خون موثر است.

4 قرار داشتن در معرض دود عود باعث اثرات منفی روی عروق میشود.

5 استفاده بلند مدت از عود مشکلات تنفسی و خس خس سینه و آسم و التهابات شش ها را افزایش میدهد.

جمع بندی :

امروزه انواع عود در طبع های مختلف در بازار کاربرد گوناگونی دارد که فروشگاه مستر مدیت تولید عرضه کننده انواع عود طبیعی و دست ساز است و انواع جاعودی در طرح های مختلف برای هر نوع سلیقه ای موجود است.