عود دست ساز چیست و چه ویژگی و کاربردی دارد؟

عود دست ساز

عود دست ساز چیست و چه ویژگی و کاربردی دارد؟

عود در ابتدا در بین هندوها ، تایلند و مالزی رواج پیا کرده بود و ابندا از چوب درختان خوشبو مانند صندا ، کندر ، و صمغ به تکه های کوچک تقسیم میشد و با سوزاندن آن عطری دلنشین در مراسم های مذهبی و یا شادی استفاده میشد. امروزه انواع عود به شکل دست ساز ، طبیعی ، و عود شرکتی در بازار موجود است که بهترین نوع عود به شکل عود دست ساز و طبیعی است. فروشگاه مستر مدیت انواع عود دست ساز و طبیعی به شما مشتریان عزیز ارائه میدهد.

انواع عود از نظر تولید :

 عود ها از نظر تولید به سه دسته عود طبیعی ، عود دست ساز ، و عود شرکتی یا صنعتی قرار دارند.

  • عود طبیعی : این نوع عود از درختان ، شاخه ها ، ریشه و ساقه درختان خوشبو به صورت پودر یا تکه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. عود طبیعی به دلیل این که به طور مستقیم از درختان و ساقه های آن ها گرفته میشود هیچ ضرری برای بدن انسان ندارد و در انواع رایحه های مختلف در بازار موجود است. قیکت این نوع عود به دلیل طبیعی بودن و سختی در تولید آن گران تر از سایر عود ها است. ولی در فروشگاه مستر مدیت با مناسب ترین قیمت میتوانید خریداری کنید.
  • عود دست ساز : عود دست ساز با ترکیب اسانس و ریشه و ساقه و گلهای درختان و گیاهانم در کارگاه ها و یا کارخاننه های تولید عود تولید و به فروش میرسد. تهیه عود دست ساز به این صورت است که ابتدا به صورت مایع اسانس با مالیدن به درختان و تکه های چوب سفت شده و به صورت عود شاخه ای و عود مخروطی به بازار عرضه میشود. رایحه عود دست ساز باتوجه به اسانس و عطر ساقه و برگ درختان متفاوت است و هر کدام از رایحه عود ها کاربرد متفاوتی مانند رایحه درمانی ، آرامش ذهن و تمرکز ، مطبوع شدن هوا و… مورد استفاده قرار می گیرد.
  • عود شرکتی یا صنعتی : عود شرکتی از ترکیب اسانس شیمیایی ، گوگرد ، یا بدون گوگرد تولید میشود. عود شرکتی به صورت یکدست و شکیل بوده و در انو.اع شکل ها و رنگ ، عطر در بازار موجود است. عود شرکتی بسته بندی خاص و جذابی دارد. فروشگاه مستر مدیت انواع عود شرکتی در انواع شکل ها و عطر ها با قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه می کند.
ادامه مطلب  عود چیست ؟ انواع و طبع هر کدام

فواید عود :

عود از قدیم برای رفع استرس  و ایجاد آرامش مورد استفاده قرار میگرفت امروزه باتوجه به تنوع در رایحه عود ، عود را برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند ریه ، قلب و… با تجویز پزشک طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین عود برای مطبوع شدن هوا در بسیاری از مراکز مذهبی ، محل کار ، و خانه مورد استفاده قرار میدهند. بوی خوش عود از نظر علمی ثابت کرده حس و حال زندگی یکنواخت را از بین میبرد و شادابی و نشاط در فرد ایجاد می کند.

عود دست ساز زعفران_عود زعفران_عود آمریا_عود دست ساز

انواع عود دست ساز :

عود آچاریا:

عود آچاریا که یکی ار معروف ترین عود در جهان است دارای رایحه خص و ترکیبی از گیاه اسطوخودوس است که موجب آرامش در فرد میشود.

فواید این نوع عود مانند : ضد اضطراب ، آنتی بیوتیک ، ضد تشنج ، ضد ویرسوس ، ضد افسردگی ، و تقویت اعصاب و روان است.

عود جنگل بارانی :

این نوع عود از ترکیب کاج ، صنوبر ، و اکالیپتو.س و علفزار است. که به صورت طبیعی با دست رول میشود و کاملا دست ساز است. بوی خوشایند آن به سرعت در فضا پخش می شود و احساس سبکی و روحیه بالا به شما میدهد. ضخامت هر یک از این نوع عود حدود 22.8 سانتی متر است و حدود 40 دقیقه طول میکشد تا بسوزد.

شکل ظاهری انواع عود :

1 عود پودری :

این نوع عود به صورت پودری ( مانند اسپند ) بر روی زغال و یا آتش ریخته و با سوختن آن بوی مطبوع در فضا پخش میشود. به دلیل این که این نوع عود در کشور های

ادامه مطلب  خواص عود + تمامی نکات و فواید

دیگر مصرف خاصی دارد در ایران استفاده از عود پودری زیااد رواج ندارد.

2 عود شاخه ای :

در ایران و در کشور های دیگر پر مصرف ترین نوع عود ، عود شاخه ای است که یا شاخه ای از ساقه درختان در انواع رایحه عرضه میشود. مدت زمان سوختن آن بین 20 دقیقه تا 30 دقیقه است. به دلیل شاخه ای بودن نوع عود دارای جا عودی مخصوص است که امروزه در بازار و فروشگاه مستر مدیت نیز جا عودی متنوعی در انواع طرح ها و رنگ ها موجود است.

3 عود آبشاری:

عود آبشاری مانند نامش به شکل مخروطی است. این نوع عود بسیار غلیظ است و مدت زمان سوختن آن 9 تا 15 دقیقه طول می کشد. عود مخروطی دارای ارتفاع متفاوتی است . به دلیل بزرگ بودن این نوع عود در مکان هایی که قابل استعال نباشد باید مورد استفاده قرار بگیرد امروزه شرکت های تولید عود مخرو طی یک پایه فلزی یا سنگی در بسته بندی خود قرر میدهند که هنگام استفاده از این نوع عود موجب آتش سوزی نشود.

جمع بندی :

 در این مقاله به بررسی انواع عود از نظر تولید و از نظر شکل ظاهری پرداختیم بهترین نوع عود دست ساز و طبیعی است که برای سلامت انسان خطری ندارد. فروشگاه مستر مدیت عرضه کننده انواع عود دست ساز ، طبیعی و شرکتی و همچنین دارای انواع جا عودی در انواع طرح و قیمت ها است که با مراجعه به وبسایت ما میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.