انواع جاعودی + توضیحات

جاعودی چیست

انواع جاعودی + توضیحات

جاعودی امروزه یک دکور بسیار زیبا و کاربردی است. عود از قدیم در فرهنگ های مختلف وجود داشت و هم برای رایحه درمانی و هم برای مطبوع شدن فضا استفاده میدشد. امروزه جا عودی ها در طرح های مختلف و جنس های متوع مانند جا عودی سرامیکی، جا عودی چوبی، جا عودی استیل و … در بازار موجود است و به عنوان یک دکور شیک و کاربردی میتوانید به عزیزانتان هدیه دهید. فروشگاه مستر مدین عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین جا عودی ها در جنس های مختلف با قیمت مناسب است.

در ادامه مطلب به بررسی انواع جا عودی از نظر شکل ظاهری و جنس می پردازیم.

جاعودی شاخه‌ای:

جاعودی شاخه ای از متریال مختلفی مانند چوبی ، پلی استر، سرامیکی و … در بازار موجود است. طرح جاعودی باتوجه به سلیقه و نوع کاربرد آن خریداری میشود. جا عودی شاخه ای به عنوان جنبه تزئینی در منزل نیز کاربرد دارد. فروشکاه مستر مدین انواع جا عودی شاخه ای با جنس های مختلفی  موجود دارد که با مراجعه به وبسایت ما میتوانید خریداری کنید. در این مقاله به بررسی جاعودی شاخه ای و انواع جنس جا عودی می پردازیم.

انواع جاعودی بر اساس شکل :

جاعودی ها بر اساس کاربرد های مختافی که دارند در شکل های جاعودی شاخه ای ، جا عودی مخروطی ، جا عودی آبشاری موجود هستند که در جنس های مختلفی مانند چوبی ، سرامیکی ، سفالی و… تولید میشوند.

البته انتخاب جا عودی مانند انتخاب عود دست ساز ، عود شرکتی کاملا سلیقه ای است.

جاعودی آبشاری :

یک سطح صاف کوچک دارد که عود مخروطی روی آن قرار میگیرد و در جای خود میسوزد و دود از بالای آن خارج میشود و خاکسترش روی همان سطح باقی میماند (عود مخروطی را فقط روی سطوح سخت مثل جاعودی یا جاعودی سکه مانندی که داخل بعضی بسته های عود مخروطی قرار دارد بگذارید ،در غیر اینصورت سطح زیر خود را میسوزاند)

ادامه مطلب  راهنمای خرید انواع جاعودی

عودهای آبشاری نیز جای عود مخصوص خود را دارند و عمدتا جای عود در بالاترین قسمت جاعودی تعبیه میشود که یک سطح صاف و یک حفره میباشد که با قرار دادن عود روی آن قسمت و روشن کردن عود، بعد از گذشت چند ثانیه دود زیبایی از زیر عود خارج میشود و در داخل جاعودی روان میشود که این رقص دود چشم نواز، موجب آرامش خاطر و لذت بصری نیز می شود.

انواع جا عودی بر استس جنس و متریال :

جاعودی چوبی :

جاعودی چوبی از درختان جنگل تولید میشود و به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نمیشود. اصلی ترین ویژگی جا عودی چوبی این است که به چوب درختان شکل داده . این مدل جاعودی قابل شستشو است  و به راحتی میتوانید در آب قوطه ور کنید تا از آلودگی ها پاک شود ولی بلافاصله بعد از شستشو آن را پاک کنید.

جاعودی پلی استر :

این نوع جا عودی از پلی استر مقاوم تولید میشود که رنگ کلاسیک آن باعث شده نوستالژی و آرامش بخش باشد. باتوجه به طرح فانتزی و شیک این نوع جا عودی میتوانید به عنوان یک دکور شیک در منزل خود استفاده کنید.

انواع جا عودی بر اساس طرح :

جهت نگهداشتن عود از جا عودی استفاده می شود که شامل یک ظرف فلزی، چوبی یا سرامیکی بوده که برای نگهداری عود سوراخی در ابتدا و انتهای آن در نظر گرفته شده است. هر چند روشن کردن عود می تواند روزی آرامش بخش و دلنشین را برای شما رقم بزند. اما سوزاندن آن به صورت محافظت نشده می تواند به عنوان یک عامل خطرزا به شمار رود. در ادامه می خواهیم به معرفی انواع جا عودی بر اساس طرح و شکل بپردازیم.

ادامه مطلب  راهنمای خرید انواع جاعودی

جا عودی ها بسته به سلیقه افراد همانند عودهای دست ساز، در اشکال و طرح های مختلف و متنوعی ساخته می شوند. در ادامه به انواع مختلف جا عودی که معمولاً رواج بیشتری دارند، خواهیم پرداخت.

1 جاعودی برگ

 طرح این مدل به شکل برگ در نظر گرفته شده است. معمولاً ساخت این جاعودی ها در جنس ها و رنگ های متنوعی صورت می گیرد.

2 جاعودی با طرح خانه

اخیراً شاهد ساخت این نوع جاعودی به کمک چوب یا ام دی اف هایی با ۳ میلیمتر ضخامت هستیم. در این جاعودی که شامل دو قسمت است، بعد از برداشتن بخش فوقانی و گذاشتن شاخه روشن عود در آن، طرح خانه که در قسمت بالا قرار دارد، روی عود جای می گیرد. در این مدل، محل خروج دود عود، از دودکش یا پنجره خانه می باشد.

جاعودی شاخه ای مدل معبد

3 مدل خط کش

جاعودی با طرح خط کش از دیگر جا عودی های متداولی محسوب می شود که مانند یک خط کش ساده بوده و جنس آن نیز از چوب است. شما به آسانی قادر به قرار دادن انتهای شاخه عود درون سوراخ آن خواهید بود. خاکستر عود در این مدل، روی زمین نریخته و بر روی خط کش جای می گیرد. البته در هنگام جابجایی این جا عودی، به دلیل داشتن صفحه تخت عمودی مراقب باشید.

4 جاعودی آبشاری

معمولاً جاعودی آبشاری برای عودهای مخروطی شکل به کار می رود. محل قرارگیری عود مخروطی در بخش فوقانی جاعودی بوده و از پایین جاعودی نیز دود عود خارج خواهد شد. طراحی مسیر خروجی دود در این مدل به گونه است که مانند ریزش آب از یک آبشار به نظر می آید.

ادامه مطلب  راهنمای خرید انواع جاعودی

5 جاعودی با طرح فانتزی

طراحی و ساخت جا عودی های فانتزی زیادی به وسیله هنرمندان خارجی و ایرانی صورت گرفته است. به طور معمول استفاده از این نوع جادوها برای دکوراسیون منزل انجام می گیرد.

6 طرح پرنده

معمولاً از یک پرنده سفالی با طرح مرغ آمین، برای چسباندن روی بخشی از یک جاعودی چوبی استفاده می گردد.

7 مدل استوانه ای

 این نوع جاعودی ها دارای شکل استوانه ای بوده و به طور معمول طرح های خاصی روی بدنه آنها به کمک برش لیزر و یا کنده کاری پیاده سازی می شود.

8 جا عودی شکل بودا

این مدل جاعودی را می توان از پرطرفدارترین جاعودی ها دانست که کاربرد زیادی در سالن های مدیتیشن، ماساژ و یوگا دارد. البته این جاعودی در منزل افرادی که اهل مدیتیشن و مراقبه هستند نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

9 طرح پر

از دیگر جاعودی های پرطرفدار که بسیار ساده و سبک می باشد، جاعودی با طرح پر است. امکان استفاده از این نوع جاعودی در دکوراسیون های مختلف با هر نوع طرح و سبکی وجود دارد.

 

جمع بندی :

 در این مقاله به بررسی انواع جا عودی از نظر جنس و طرح پرداختیم فروشگاه مستر مدیت عرضه کننده بهترین طرح های جا عودی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است برای اطلاع از طرح و قیمت انواع جا عودی و عود دست ساز یا شرکتی به وبسایت مستر مدیت مراجعه کنید.